Google audyt - foto

Audyt konta Google Ads jest bardzo ważną – i nierzadko niepomijalną – częścią Twojej kampanii reklamowej. Dzięki niemu dowiesz się nie tylko tego, jakie cele sprzedażowe są dla Ciebie realne, ale też jaki potencjał niesie ze sobą ustawiona kampania i jak ten potencjał maksymalnie wykorzystać. Jednak stanie się tak tylko wtedy, jeśli audyt zostanie przeprowadzony rzetelnie. Zanim więc zlecisz go profesjonalistom, musisz więc zapoznać się, jakie będą obszary analizy i jakie wnioski powinieneś z nich wyciągnąć.

Na czym polega audyt Google Ads?

Audyt Google Ads to szczegółowa analiza prowadzonych kampanii reklamowych. Skupia się przede wszystkim na trzech obszarach: poprawności ustawień kampanii, ich maksymalnych możliwości a także ustawienia optymalnego stosunku kosztów reklamy do zysków. Na każdy z tych obszarów składają się elementy, które przyczyniają się do zwiększenia lub zmniejszenia skuteczności kampanii. Raport kończący analizę wskazuje zarówno popełniane błędy, jak i działania, które warto byłoby podjąć.

Co powinien zawierać raport audytu Google Ads?

  • Ustawienia konta Google Ads. Audyt powinien sprawdzać poprawność wprowadzonych danych, a także prawidłowe połączenie konta z Google Analytics oraz Google Merchant Center. Dzięki temu możliwe będzie szczegółowe sprawdzenie zachowań użytkowników Google.
  • Struktura i podział kampanii. To między innymi wybór odpowiedniego typu kampanii, określenia grupy docelowej, harmonogramu wyświetlania reklam, lokalizacji, czy też budżetu i stawek za kliknięcie.
  • Ustawienia konwersji. Czyli wskazania celu, jaki chcemy osiągnąć za pomocą kampanii.
  • Wybrane słowa kluczowe. Pod uwagę brana jest zarówno liczba, jak i jakość słów kluczowych oraz ich dopasowanie do konkretnych produktów i usług.
  • Treść reklam. Audyt powinien przeanalizować zarówno zwykłą poprawność tekstu, jak i jego formułę stylistyczną, stosowanie języka korzyści, czy różnorodność reklam. Od tego bardzo często zależy to, czy klient w ogóle będzie chciał skorzystać z reklamy.
  • Rozszerzenia reklam. Czyli dodatkowe, widoczne dla klienta informacje o firmie. Ich skuteczność zależy w głównej mierze od tego, czy są aktualne.
  • Jakościowe wyniki kampanii. Raport audytu powinien analizować przede wszystkim ustawione współczynniki kampanii (np. stawki za kliknięcie) czy też określać przewidywany CTR (liczbę kliknięć przypadających na wyświetlenie reklamy).
  • Jakość strony docelowej. Nie jest to podstawowy punkt audytu konta, ale jeśli liczymy na działania maksymalnie profesjonalne, nie może zostać pominięty. Niska jakość Twojej strony internetowej może bowiem sprawić, że kampania Google Ads przyniesie Ci dużo kliknięć, ale bardzo niską konwersję.

Dzięki audytowi zyskasz kompletny obraz naszej kampanii wraz z opisem jej mocnych i słabych stron. Pamiętaj jednak, że na tym nie kończą się Twoje działania – postaraj się wprowadzić sugerowane zmiany jak najszybciej.

Chcesz sprawdzić czy Twoje konto Google Ads jest prowadzone prawidłowo? Skorzystaj z darmowego audytu:

DARMOWY  AUDYT