Wiele sklepów internetowych to strony zbudowane na przestarzałych szablonach lub napisane w taki sposób, że są nieresponsywne, przez co potencjalny klient, gdy chce coś kupić w naszym sklepie szybko się zniechęci.
Najważniejsze jest to, żeby sklep działał i wyglądał świetnie na urządzeniach mobilnych, komputerach czy nawet telewizorach. Najprostszym przykładem braku responsywności sklepu internetowego jest rozjeżdżające się menu główne na urządzeniach mobilnych, lub zbyt duże logo zasłaniające połowę ekranu na ekranach tabletów. Bardzo ciężko jest zoptymalizować sklep tak, żeby wyglądał on perfekcyjnie na każdej rozdzielczości, przez co większość firm działających w branży, jaką jest projektowanie responsywnych sklepów internetowych rezygnuje z tego i woli zrobić sklep, który po prostu działa, a swoim wyglądem nie oferuje niczego specjalnego.

Niewidoczne na pierwszy rzut oka zalety responsywności strony

Od kilku lat mamy erę urządzeń mobilnych. Praktycznie każdy z nas posiada telefon obsługujący przeglądanie sieci. W nowych algorytmach wyszukiwarki internetowej Google strona, która jest zbudowana w sposób responsywny będzie miała automatycznie premie do wyników wyszukiwania, która może objawić się tym, że po kilku miesiącach działania naszego sklepu dostaniemy nagłe wzbicie w górę na niektóre frazy w Google.

Czy responsywny sklep internetowy to są znacznie większe koszty?

Koszty zbudowania ładnie prezentującego się, responsywnego sklepu internetowego nie są dużo wyższe. Musimy wziąć pod uwagę to, że przełoży się to na większą ilość klientów, ze względu na to że sklep będzie zachęcał samym wyglądem, oraz na możliwość bycia wyżej w wynikach wyszukiwania Google po jakimś czasie od wystartowania sklepu, bez dodatkowej optymalizacji naszej strony.