Agnieszka Klimas
19 stycznia 2021

kampanie Google Ads

Inwestujesz w Google Ads? Rób to skutecznie i z głową!

Google Ads albo się uwielbia, albo nienawidzi. To prawda. W końcu niektórzy potrafią uczynić z niego niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, a inni – po wydaniu sporej ilości pieniędzy – nie osiągają widocznych efektów. Przez to na jego temat narosło wiele szkodliwych mitów i półprawd. Głównym problemem Google Ads jest więc jego niezrozumienie i nieumiejętności wykorzystania jego możliwości, a nie nieskuteczność. Ale jeśli tylko zechcesz, możesz wiele zyskać na takiej współpracy.

Czego nie wiesz o Google Ads?

Jakkolwiek byśmy nie myśleli o tym narzędziu reklamowym, to niewyobrażalna więc liczba codziennych wyszukiwań w Google (3,5 mld dziennie, za: Oberlo) brzmi nadzwyczaj kusząco. Umieszczanie płatnych linków na samej górze pierwszej strony wydaje się więc dobrym sposobem na to, by zwrócić na siebie uwagę i przyciągnąć nowych klientów. Tym bardziej, jeśli reklamujemy się w systemie PPC (czyli Pay Per Click), w którym płacimy nie tyle za samo wyświetlenie linka sponsorowanego, ile za liczbę kliknięć.

Dodatkowo, jeśli pomyśleć o tym głębiej, Google Ads jest znacznie bardziej skuteczne niż inne media reklamowe. Po prostu Twój link wyświetli się dokładnie tym osobom, które go szukają – w końcu po to korzystają z wyszukiwarki. To bardzo małe ryzyko tego, że potencjalny klient pominie link lub będzie zirytowany wyświetleniem reklamy.

Dlaczego więc niektórzy podchodzą do tego nieufnie? Oto kilka najczęstszych błędnych przekonań, które powstrzymują reklamodawców przed skorzystaniem z Google Ads:

#1. Google Ads są drogie i dobre tylko dla dużych przedsiębiorców

Wbrew pozorom, Google daje Ci bardzo duże możliwości ustawienia parametrów swoich reklam tak, by przyniosły najlepsze efekty. Bez znaczenia jest to, czy Twoja konkurencja jest relatywnie wysoka, czy też działasz w niszowej branży i poszukujesz bardzo specyficznych klientów. W Google Ads możesz samodzielnie ustawić budżet reklamowy na miarę Twoich możliwości finansowych, nawet jeśli są dość ograniczone. Kluczem do sukcesu jest natomiast dobry przegląd rynku, poznanie swojej grupy docelowej, ich zachowań konsumenckich. To pozwoli Ci uzyskać najlepsze ROI, czyli wskaźnik rentowności inwestycji.

#2. Lepiej inwestować w SEO i generować ruch organiczny

Wysoka pozycja w wyszukiwaniach Google jest bardzo ważna i nie należy z niej rezygnować. Niezbyt dobre jest jednak myślenie zero-jedynkowe i wybór „albo-albo”. Przede wszystkim dlatego, że pozycjonowanie strony jest procesem bardzo długim, kosztownym i – co zdarza się zbyt często – pomimo wysokich nakładów może nie udać Ci się osiągnąć pożądanej pierwszej pozycji.

Zdecydowanie lepsza jest dywersyfikacja środków przeznaczonych na reklamę. Google Ads daje po prostu szybsze efekty i doskonale wspomaga inne działania. Daje Ci też czas na to, by opracować skuteczną kampanię pozycjonującą. Pamiętaj jednak o tym, że to nie działa dwustronnie – Google Ads nie pomoże Ci polepszyć rankingu Twojej witryny.

#3. Fałszywe kliknięcia marnują mój czas i pieniądze

Prawdopodobnie nie raz pomyślałeś o tym, że konkurencja może sabotować Twoje działania, wielokrotnie klikając w Twoje linki Google Ads, generując bezsensowne koszty i żadnych zysków. Musimy Cię więc uspokoić. Google – zarabiając na reklamach online ogromne pieniądze – nie może pozwolić sobie na to, by użytkownicy nie chcieli prowadzić kampanii w obawie o straty finansowe. Stosuje więc automatyczne filtry, które wyłapują wszystkie nieprawidłowe kliknięcia takie jak:

  • podejrzanie częste kliknięcia ręczne,

  • kliknięcia automatyczne przez boty,

  • omyłkowe kliknięcia prawdziwych użytkowników (np. omyłkowe, podwójne wejście w link).

Za takie wejścia w linki po prostu nie zapłacisz. Kosztować Cię będzie tylko to wejście, które realnie może przynieść jakieś korzyści.

#4. Brak szybkich efektów to żaden efekt

Każda (absolutnie każda!) kampania reklamowa potrzebuje trochę czasu na to, by przynieść pożądane efekty, a większość z nich wymaga także stałego monitorowania i ulepszania. Nie możesz też nastawiać się na to, że kampania Google Ads załatwi sprawę za Ciebie. Jeśli jednocześnie nie postawisz na wartościowy kontent na swojej stronie internetowej, to prawdopodobnie nie osiągniesz nic więcej niż tylko puste kliknięcia linku bez żadnych efektów i wzrostu konwersji.

#5. Istnieje duże ryzyko wygenerowania złej reklamy

Z pewnością na początku trudno będzie Ci dobrać odpowiedni budżet, wybrać najbardziej opłacalne słowa kluczowe, (np. te z długim ogonem, które są drogie, ale przynoszą też wyższe i bardziej prawdopodobne zyski), czy też liczbę tych słów kluczowych, w zależności od tego, czy chcemy zwiększyć rozpoznawalność marki, czy konwersję. Samo operowanie Google Ads jest jednak na tyle intuicyjne i rozbudowane, że szybko zorientujesz się, jakie działania są pożądane, a jakie nie. Metodą prób i błędów możesz dojść do optymalnych efektów nawet przy niewielkim budżecie.

Google Ads Agencja zdjęcie