Nie od dziś wiadomo, że widoczność i skuteczna Twojej firmy w Internecie jest kluczem do sukcesu sprzedażowego. Nieco bardziej skomplikowane wydaje się to jednak w przypadku, gdy sprzedajesz nie namacalne produkty, a usługi. W tej sytuacji i celujesz w grupę nieco innych klientów, i masz dość ograniczone możliwości zaprezentowania się klientowi. Czy to jednak musi diametralnie zmieniać Twoje działania? Nie, a przynajmniej nie w takim zakresie, jak myślisz. Zapoznaj się z naszym krótkim poradnikiem, a przekonasz się, że skuteczna sprzedaż usług wcale nie jest taka trudna.

Google Ads – jak zainteresować klientów swoimi usługami?

Można by się spierać, że uruchomienie dużej kampanii reklamowej już na samym początku działalności (czy to tej formalnej, czy tylko internetowej) jest uzasadnione i – przede wszystkim – korzystne. Nie jest to jednak pozbawione sensu, a umiejętnie użyte Google Ads może stać się bardzo przydatnym narzędziem marketingowym i dość szybko wywindować Twoją firmę do oczekiwanego poziomu. Wbrew pozorom, zaczynając reklamować się w ten sposób, możesz uniknąć dużych kosztów, a nawet poważnych błędów, zwłaszcza jeśli działasz w branży, w której konkurencja jest wysoka.
W jaki sposób Google Ads wspiera Cię, jeśli chcesz promować usługi?

  • Doskonale uzupełnia bardziej kosztowne SEO, którego efekty zwykle przychodzą dopiero po kilkunastu miesiącach.
  • Ma zdecydowanie większy zasięg niż kampanie reklamowe w mediach społecznościowych (które zresztą są bardziej sprzyjające kilku konkretnym branżom: kosmetycznej, gastronomicznej i podobnych).
  • Szybciej zyskujesz rozpoznawalność marki.
  • Możesz reklamować się na kilku platformach reklamowych Google Ads, tym samym docierając do większej liczby potencjalnych klientów.
  • Masz łatwość zarządzania kampanią, ustalania budżetu i manipulowania ustawieniami, by dopasować je do tego, czego szukają klienci.
  • Skutecznie docierasz do tych osób, które są zainteresowane Twoimi usługami i takich poszukują (a więc masz większą szansę na zysk).
  • Możesz osiągać dobrą konwersję – nawet przy ograniczonym budżecie.

Kampanie Google Ads – zanim nabierzesz w nich wprawy i staną się Twoim podstawową ścieżką reklamy – są świetne do „wybadania” rynku i stworzenia takiej reklamy, która przyniesie Ci największe korzyści. Tym bardziej, że działają w systemie Pay Per Click – zapłacisz więc tylko za kliknięcia w reklamę, a nie samo wyświetlenie reklamy użytkownikom wyszukiwarki Google.

Dobra strona internetowa – jak przemienić odwiedzającego w klienta?

Dzięki Google Ads więcej osób może dowiedzieć się o Twoim istnieniu, bliżej przyjrzeć się marce i zapoznać się z wykonywanymi przez Ciebie usługami. Ale to tylko połowa sukcesu. Kampania reklamowa, nawet ta najlepsza, nie przyniesie Ci żadnych efektów, jeśli sam nie przedstawisz siebie w korzystnym świetle. Jak to zrobić? W najprostszy możliwy sposób, czyli poprzez swoją stronę internetową.
W odróżnieniu od właścicieli sklepów internetowych, musisz skupić się bardziej na tym, by stworzyć wizytówkę, a nie sprawny system obsługi zakupów. Z jednej strony jest to trudniejsze, bo masz ograniczone narzędzia prezentacji własnej usługi, ale z drugiej – łatwiej zbudujesz stronę User Friendly. Tak naprawdę musisz pamiętać tylko o kilku ważnych kwestiach:

  1. Staraj się przekazać klientowi jak najwięcej kluczowych informacji o firmie, ale w przystępnej formie graficznej i tekstowej.
  2. Czytelnie oznacz zakładki, które najbardziej interesują klientów (w szczególności: „O nas”, „Cennik usług”, „Realizacje/portfolio”, „Kontakt”, „Rekomendacje”).
  3. Stwórz dokładny cennik i uwzględnij w nim nawet te czynności, które standardowo wykonujesz bezpłatnie – osoba, która wcześniej pozna całkowity koszt usługi, prędzej zdecyduje się z niej skorzystać.
  4. Jeśli możesz, przedstaw zdjęcia swojej pracy, przykładowe realizacje. Staraj się, by były jak najbardziej zróżnicowane.
  5. Stosuj język korzyści i zachęcaj klientów do podjęcia akcji (używając często słów „sprawdź”, „zobacz”, „zadzwoń”).
  6. Przybliż swoją firmę i jej pracowników klientom. Jeśli będzie to korzystne dla firmy, dołącz też ich zdjęcia.
  7. W miarę możliwości wytłumacz swoją działalność osobom odwiedzającym Twoją witrynę. Dobrym pomysłem jest np. blog lub dokładne opisanie, jak wyglądają wykonywane przez Ciebie usługi.

Oba te czynniki – reklamy Google Ads i wysokiej jakości strona internetowa – tworzą jedną ścieżkę i uzupełniają się wzajemnie. Jeden element przyciąga klientów, drugi ich przekonuje do zakupu. Grunt to utrzymać je w równowadze tak, aby jeden z nich nie zmarnował potencjału drugiego.