Google Ads reklama - kampania produktowa

Prawdopodobnie najbardziej skutecznym narzędziem marketingowym dla sklepów internetowych jest Google Shopping Ads. To zaawansowane formy reklamy, które sięgają do klienta już w pierwszej fazie zakupów – czyli poszukiwania odpowiedniego produktu. Dodatkowo, mają tę przewagę nad linkami sponsorowanymi i organicznymi wynikami wyszukiwania, że są dla klienta atrakcyjne wizualnie. W końcu nie od dziś wiadomo, że kupuje się przede wszystkim oczami. Jak więc wykorzystać ten fakt i zwiększyć swoją sprzedaż?

Dlaczego warto wdrożyć kampanię Google Shopping Ads?

Jak podają specjaliści e-commerce z Polskiego Instytutu Ekonomicznego, obostrzenia związane z pandemią Covid-19 spowodowały, że aż 72% Polaków robiła zakupy przez internet (odsetek ten wzrósł aż o 11 pp.). Eksperci szacują też, że pod tym względem Polska już niedługo dogoni kraje zachodnie, osiągając wynik aż 80-90% społeczeństwa, regularnie kupującego online.

Wnioski płynące z tych danych są jasne: właśnie teraz, na fali rosnącej popularności zakupów online, jest najlepszy czas, by zdobyć i utrzymać największą liczbę nowych klientów. Nigdy dotąd nie dysponowaliśmy bowiem tak dużą bazą klientów niezdecydowanych, którzy nie mają jeszcze ulubionych e-sklepów, nie wyrobili jeszcze przyzwyczajeń i często po prostu wybierają to, co pierwsze rzuci im się w oczy w wyszukiwarce.
Kampania Google Shopping Ads pomoże Ci właśnie w tym obszarze, ponieważ:

  • jest doskonale widoczna i przejrzysta dla użytkownika,
  • pokazuje wszystkie szczegóły zakupu (wygląd, cenę, nazwę sprzedawcy) już przy pierwszym kontakcie klienta z produktem,
  • najlepiej odpowiada na wszystkie potrzeby klienta, a więc także wzbudza jego zaufanie.

Dla Ciebie natomiast ważne jest to, że Google Shopping Ads dociera do klientów, którzy są już zdecydowani na zakup i upraszcza im procedurę zakupów. Istnieje więc bardzo duże prawdopodobieństwo tego, że kliknięcie doprowadzi do finalnego zakupu. Wysoka konwersja przełoży się natomiast na bardzo dobry stosunek zysków do nakładów reklamowych.

Jak powinna wyglądać dobra reklama Google Shopping Ads?

Każda reklama Google Ads powinna być zoptymalizowana pod kątem tego, czego klient naprawdę oczekuje i co najbardziej wpłynie na jego decyzję zakupową. Reklama będzie skuteczna w przypadku, gdy:

  • zawiera dobre zdjęcie eksponujące produkt – w wysokiej rozdzielczości, na jasnym tle i bez znaku wodnego,
  • w menadżerze Google Merchant Center wprowadzisz możliwie jak najwięcej szczegółów dotyczących produktu,
  • informacje o produkcie są dokładnie takie same, jak na Twojej stronie internetowej – jeśli będą inne, Google ich nie pokaże,
  • Twoje produkty mają atrakcyjne i bogate w słowa kluczowe opisy (nie tworzysz ich samodzielnie w kampanii),
  • ograniczasz niechciany ruch za pomocą negatywnych słów kluczowych,
  • dobrze pogrupujesz produkty ze względu na kategorie.

Naturalnie, tak jak w przypadku każdej kampanii reklamowej, musisz też wiedzieć, jakie są aktualne trendy konsumenckie, jakie produkty najlepiej promować w konkretnym czasie i w jaki sposób robi to konkurencja. Raz ustanowiona kampania nie będzie bowiem skuteczna przez długi okres – marketing jest płynny, a Ty musisz ciągle się do niego dostosowywać, pod względem typu reklamy, jej treści i budżetu.