W 2018 roku istniejący niemal 20 lat system reklamowy Google Adwords – dziś znany jako Google Ads – przeszedł spore zmiany. Nacisk położono przede wszystkim na stworzenie środowiska, które byłoby maksymalnie przyjazne dla reklamodawcy. Dzięki temu, prowadząc sklep internetowy i chcąc znacząco zwiększyć sprzedaż, można skorzystać z wachlarza bardzo skutecznych i prostych narzędzi. Skupmy się jednak na tej najpopularniejszej, reklamie-matce całej kampanii Google – linków reklamowych w wynikach wyszukiwania. Co zrobić, by maksymalnie wykorzystać ich potencjał?

Google Search – jakie korzyści może Ci przynieść?

Wyszukiwarka Google jest potężnym narzędziem, która daje sprzedawcom internetowym dostęp do wciąż rosnącej bazy klientów. Zanim jednak uruchomisz swoją pierwszą kampanię, na pewno zadasz sobie pytanie „czy to działa?”. Działa, ale tylko pod warunkiem, że kampania jest dobrze przemyślana. I o ile samo uruchomienie kampanii niekoniecznie przyniesie pożądane skutki, o tyle umiejętne poprowadzenie kampanii z pewnością będzie opłacalne.

Może Ci to przynieść wiele wymiernych korzyści, w tym:

  • szerokie profilowanie reklam (pod względem słów kluczowych, lokalizacji, urządzeń, a nawet godzin wyświetlania reklamy),
  • duży zakres kontroli nad kosztami,
  • wygodny pomiar kliknięć w reklamę i dokonanych zakupów,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki i bezpośrednie efekty finansowe,
  • mierzalność zysków w stosunku do poniesionych kosztów,
  • możliwość bieżącej modyfikacji kampanii do potrzeb.

Jak jednak osiągnąć takie wyniki? Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek.

Jak skutecznie wykorzystać linki sponsorowane Google?

  • Dokładnie określ swój cel. Kluczem do sukcesu jest określenie, które obszary Twojej działalności mogą przynieść Ci największe zyski i które z nich należy promować (np. nowy produkt w ofercie lub produkt z największą marżą). Nie próbuj promować wszystkiego naraz, przynajmniej na początkowym etapie.
  • Nie koncentruj się tylko na własnej grupie docelowej. Swoje kampanie kieruj nie tylko do osób, które już kupują podobne produkty, ale przede wszystkim do takich, które mogą być „tylko” potencjalnie zainteresowane zakupem.
  • Rozsądnie wybieraj słowa kluczowe. Nie przesadzaj z ich liczbą i zadbaj o ich zróżnicowanie. Wybierz takie, które trafią do tzw. twardych klientów, ale nie zapominaj o frazach pobocznych – dzięki nim dotrzesz do szerszej publiczności.
  • Poznaj przyzwyczajenia swoich klientów. Musisz wziąć pod uwagę między innymi to, w jakich godzinach najczęściej robi zakupy Twoja grupa docelowa i z jakiego urządzenia korzysta.
  • Stwórz atrakcyjną dla użytkownika treść swojej reklamy. Treść musi zainteresować klienta i nakłonić go do kliknięcia. Dobrze jest stworzyć kilka różnych wersji pozycjonowanych na to samo słowo kluczowe i sprawdzić, która z nich ma największą klikalność.
  • Nie zapominaj o swojej stronie internetowej. Oprócz reklamy, na decyzję zakupową wpływa też zadowolenie z serwisu. Twoja strona internetowa musi więc nie tylko mieć wartościową treść, ale też być łatwa w nawigacji i upraszczać proces zakupowy.

Oczywiście, przy silnej konkurencji lub jeśli prowadzisz e-commerce, można także wspomóc się innymi kanałami reklamowymi, m.in. Google Display i Google Shopping Ads. O tym ostatnim przeczytasz tutaj.