Agnieszka Klimas
19 stycznia 2021

Google Ads Agencja - kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads w dropshippingu. Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż?

Dropshipping to coraz bardziej popularny sposób prowadzenia e-sklepu. Przeniesienie wszystkich obowiązków związanych z wysyłką na rzeczywistego dostawcę jest wysoce opłacalne, zwłaszcza ze względu na niemal maksymalne ograniczenie kosztów. Ale to już pewnie wiesz, a dla klientów Twój sposób prowadzenia biznesu nie ma żadnego znaczenia. Nie zwiększysz swoich zysków bez właściwej kampanii reklamowej, takiej jak Google Ads. Od czego trzeba zacząć?

Dlaczego Google Ads jest najlepszą opcją na start?

Niezależnie od sposobu prowadzenia swojego e-biznesu, w większości branż napotkasz sporą konkurencję i będziesz musiał ją w jakiś sposób pokonać. Masz kilka dróg do wyboru – w tym najpopularniejsze praktyki SEO, artykuły sponsorowane, kampanie marketingowe w mediach społecznościowych, czy marketing szeptany. Jako, że nie ma jednej uniwersalnej strategii, to wszystkie z nich mogą być równie dobre. Szkopuł w tym, by wybrać tę będącą kombinacją relatywnie najwyższych zysków przy najmniejszym ryzyku, największego zasięgu przy jednoczesnej możliwości dostosowania się do grupy docelowej.

Bez lekceważenia i umniejszania żadnej z praktyk, trzeba pamiętać o tym, że:

a) SEO jest długotrwałe i kosztowne. Pod żadnym pozorem nie rezygnuj z tej formy promocji, ale nie staraj się nadrobić kilkunastomiesięcznej pracy nad pozycjonowaniem w kilka dni! Pamiętaj, że czas funkcjonowania witryny i schemat publikacji też ma ogromne znaczenie dla pozycji wyszukiwania Google!

b) Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych szybko pomogą Ci dotrzeć do grupy docelowej i uzyskać relatywnie duży CTR, ale nie uzyskasz z nimi bardzo dużego zasięgu. A na dodatek są dość drogie.

c) Artykuły sponsorowane i marketing szeptany działają lepiej w przypadku konkretnych produktów niż całego e-sklepu. Stworzenie satysfakcjonującej sieci powiązań na dłuższą metę jest nieopłacalne i lepiej sprawdza się wtedy, gdy już osiągnąłeś dobrą pozycję na rynku i poszukujesz nowych klientów.

Google Ads może nie jest pozbawiony wad, ale daje bardzo duże możliwości konfiguracji reklam tak, by wyeliminować duże ryzyko niepowodzenia. Dzięki temu zyskujesz:

  • dostęp do 35% procent wszystkich konsumentów (tyle ruchu generuje Google, jeśli chodzi o zakup produktów);

  • możliwość reklamowania się na kilku platformach Google, a tym samym docierania do większej liczby osób;

  • dostęp do różnych narzędzi, w tym plannera słów kluczowych, narzędzi analitycznych, czy śledzenia konwersji.

Na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim wielokanałowość, czyli coś, czego nie oferuje Ci żadna inna platforma.

Jaką kampanię Google Ads najlepiej wybrać?

Google oferuje nam wiele typów kampanii, z czego te najbardziej podstawowe i najskuteczniejsze to Google Search, Google Display, Reklamy YouTube i kampanie sprzedażowe Google Shopping Ads.

Pierwszym wyborem mniejszych i średnich przedsiębiorców jest zazwyczaj Google Search, czyli kampania tradycyjnych linków tekstowych, które wyglądem przypominają zwykłe wyniki wyszukiwania i dość dobrze sprawdzają się zarówno, jeśli chodzi o generowanie ruchu, jak i zwiększanie sprzedaży. Zwykle jednak lepiej sprawdzają się w przypadku e-sklepów, które sprzedają swój towar i mają relatywnie wąską specjalizację. Najczęściej też większe korzyści przynoszą firmom oferującym usługi.

Lepsze wyniki przy dropshippingu (choć będą one kosztować więcej) osiągniemy w przypadku kampanii Google Shopping Ads. Są to tzw. karuzele sprzedażowe, które oprócz linku do Twojej strony zawierają także zdjęcie oferowanego przez Ciebie produktu, nazwę sklepu, a także cenę. Wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwań, a więc są doskonale widoczne, a dodatkowo także bardziej atrakcyjne wizualnie dla klienta. Ten prędzej w nie kliknie widząc już, jak wygląda wyszukiwany produkt i wiedząc, ile może go kosztować. Oszczędza więc i czas, i pieniądze.

Z Twojego punktu widzenia, zalety takiego rozwiązania to także:

  • bardzo wysoka konwersja – w linki wchodzą te osoby, które z dużym prawdopodobieństwem kupią Twój produkt;

  • łatwość zarządzania kampanią – w Google Shopping Ads nie musisz określać słów kluczowych, a jedynie opisujesz atrybuty produktu, które zapisujesz w menadżerze Merchant Center;

  • możliwość zwiększenia zasięgu – przypisując jeden atrybut kilku produktom, zwiększasz swoje szanse na to, że klient zobaczy kilka Twoich ofert w jednej karuzeli produktowej;

  • dostęp do danych dotyczących konkurencji i symulatora stawek – Google daje Ci możliwość porównania efektów Twojej kampanii reklamowej z efektami innych kampanii pozycjonowanych na słowa kluczowe z tej samej kategorii. Dzięki temu dowiesz się, jakie typy produktów otrzymują największą liczbę kliknięć i jaka cena jest dla klientów najbardziej atrakcyjna.

Ten rodzaj kampanii możesz też bez problemu połączyć z reklamami tekstowymi, jeśli dążysz do jak największej optymalizacji zysku. To, że Twoja reklama wyświetli się w karuzeli produktowej, nie oznacza, że link tekstowy nie pojawi się już w wynikach Twojego wyszukiwania. Dzięki temu – jeśli korzystasz także z linków tekstowych – masz podwójne szanse na to, że potencjalny klient do Ciebie trafi.

Google ads tablet