Sklepy internetowe w dzisiejszych czasach stały się standardem. Nowoczesna technologia, szyfrowanie oraz ewentualne ubezpieczenia pozwalają nam na zamawianie produktów w wielu sklepach internetowych bez obaw o nasze dane, czy też o to czy nasz zakupiony produkt w ogóle zostanie wysłany. Jednak nadal w internecie można znaleźć wiele sklepów, które są źle zaprojektowane, w wyniku czego zamawianie w takim sklepie jest niebezpieczne. My nawet o tym nie wiemy, że witryna, na której coś kupujemy nie posiada odpowiednich zabezpieczeń, lub tego że jest na przestarzałej wersji oprogramowania. Jedyną rzeczą, którą może sprawdzić użytkownik jest to, czy witryna posiada certyfikat SSL – zazwyczaj pokazuje się to w naszej przeglądarce, pod postacią zielonej kłódki po lewej stronie od paska adresu. Jeżeli sklep internetowy – lub w ogóle strona, na której musimy wpisywać cokolwiek związanego z naszymi danymi takiego certyfikatu nie posiada – to lepiej jest jej unikać. Narazie patrzymy na to z perspektywy konsumenta – ale co jeżeli to my jesteśmy sprzedającymi, i chcemy zacząć prowadzić naszą działalność w internecie? Więcej na temat profesjonalnego tworzenia stron www oraz sklepów internetowych przeczytacie poniżej.
Czym cechuje się dobrze zaprojektowany sklep internetowy?
Będąc osobą, która prowadzi sklep internetowy, nawet bez większej znajomości tematu szybko zobaczymy, jak dobrze nasz sklep internetowy został zaprojektowany. Po pierwsze – interfejs. Każda dobrze stworzona witryna internetowa posiada dobrze zaprojektowany interfejs – po stronie użytkownika, jak i po stronie administratora. Oznacza to łatwy dostęp do każdej podstrony sklepu – przeciętny klient szybciej kupi coś w dobrze zaprojektowanym sklepie, na którym bezproblemowo można od razu znaleźć każdy dostępny produkt – a przy okazji Google będzie lepiej oceniało naszą witrynę pod względem SEO. Po drugie – UX. Użytkownicy nie lubią używać stron internetowych, na których jest bardzo dużo niepotrzebnych elementów graficznych, reklam oraz ogólnie elementów, które czynią witrynę nieprzejrzystą. Najlepiej jest, żeby nasza strona nie posiadała żadnych jaskrawych kolorów, była miła dla oka i przejrzysta. Po trzecie – responsywność oraz szybkośc ładowania. Większość osób wychodzi ze strony internetowej i przechodzi na inną, gdy ta się wczytuje dłużej niż kilka sekund. Czasami wolne ładowanie jest winą zbyt słabego serwera na którym działa nasza witryna – ale w większości przypadków winę ponosi złe lub przestarzałe oprogramowanie. W kwestii responsywności – wielu odwiedzających pochodzi z urządzeń mobilnych, które posiadają mały ekran – przez co strona, która nie jest do takich ekranów dostosowana szybko zostanie opuszczona przez potencjalnych klientów. Jeżeli nasz sklep internetowy się nie skaluje w zależności od urządzenia oraz rozdzielczości ekranu – to jest to oznaka złego projektowania stron internetowych. Ostatni punkt – szablon sklepu przygotowany od zera. Niektóre firmy korzystają z darmowych szablonów – jeżeli interesuje nas tworzenie stron internetowych to bardzo często rozpoznamy nawet niektóre z nich chodząc po wynikach wyszukiwarki Google. Takie rozwiązanie nie jest wskazane, ani strony wizualnej i technicznej, ani od strony pozycjonowania w wyszukiwarkach. Odpowiedni grafik i profesjonalna firma zapewni nam wygląd naszej strony przygotowany w całości od zera.
Projektowanie stron internetowych – nie należy też zapominać o najważniejszym
Czyli o profesjonalnej obsłudze już po uruchomieniu naszego sklepu. Wiele firm zajmie się jedynie zaprojektowaniem, czasami też dodaniem produktów. Najważniejsze jest jednak to, by znaleźć firmę, która nie dość że stworzy od zera dobry sklep czy też stronę internetową, to także zapewni nam wsparcie w kwestii jej działania już po jej uruchomieniu. Czasami takie firmy też zapewniają nam optymalizację SEO oraz reklamę adwords – co też jest dużym ułatwieniem dla naszej działalności. W przypadku sklepów internetowych bardzo ważna jest też odpowiednia optymalizacja strony pod względem słów kluczowych – ponieważ może nam to dostarczyć wielu dodatkowych klientów. Na ten temat możecie przeczytać tutaj.