Prowadząc sklep internetowy, lub dowolną działalność chcemy, żeby nasza strona pokazywała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj zlecamy przeprowadzanie dogłębnej analizy ruchu na naszej stronie profesjonalnej firmie, a następnie inwestujemy jak najwięcej w popularne frazy, na których jest największy ruch. Nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie, szczególnie jeśli chcemy występować tylko na najczęściej wpisywanych frazach w Google. Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe, na których chcemy być widoczni w Google? O tym przeczytacie w tym wpisie.
Mniej popularne słowa kluczowe
Efektywność mniej popularnych słów kluczowych w przypadku sklepów internetowych można łatwo zaprezentować na prostym przykładzie. Prowadząc sklep internetowy, który zajmuje się sprzedażą rzeczy związanych z ogrodem – kwiatków, doniczek czy nawozów na pewno chcemy być widoczni w Google na frazy „Sklep ogrodniczy online” czy „Internetowy sklep ogrodniczy”, ponieważ takie frazy będą przynosiły nam na naszą stronę najwięcej ruchu. Jednak często w przypadku takich fraz – większość osób, które wejdą na naszą stronę to będą niezdecydowani klienci, którzy nie wiedzą co chcą kupić. Z kolei będąc w Google wysoko w przypadku słów kluczowych takich jak „kwiaty ogrodowe wieloletnie” mamy zdecydowanie większą szansę na to, że na naszą stronę wejdą osoby, które wiedzą co chcą kupić i prawdopodobnie kupią to w naszym sklepie.
Długi ogon słów kluczowych
Długi ogon to słowa kluczowe, które nie są zbytnio popularne, ale mogą wygenerować bardzo dużą sprzedaż w naszym sklepie internetowym. Zazwyczaj są to zaawansowane frazy, i wpisują je tylko osoby które wiedzą co chcą kupić. Co prawda, nadal słowa kluczowe składające się z dwóch czy trzech słów są najbardziej popularne i wygenerują największy ruch na naszej stronie internetowej – ale nie będzie to ruch aż tak wartościowy, jak w przypadku fraz z długiego ogona.
Podsumowanie
Pomimo tego, że nadal najbardziej opłaca się inwestować w przynoszące jak największy ruch słowa kluczowe, to nie należy zapominać o mniej popularnych, dłuższych frazach które także mogą wygenerować dużą sprzedaż w naszym sklepie internetowym.