Posiadając własną stronę internetową lub sklep internetowy zależy nam na jak największej ilości odwiedzających. Czasami osiągamy to za pomocą optymalizacji SEO (Search Engine Optimization, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) – profesjonaliści zajmują się specjalną optymalizacją naszej strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, dzięki czemu nasza witryna pojawia się wyżej w Google po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych. Jest to jeden z tańszych sposobów reklamy naszej strony – ale nie jest tak bardzo efektywny w krótkim czasie jak inne sposoby. Z kolei AdWords jest bardzo efektywne w krótkim czasie – kampanie AdWords są tak przygotowywane, żeby jak najszybciej i jak najniższym kosztem zyskać nowych potencjalnych klientów. Zazwyczaj używa się ich tylko w przypadku sklepów internetowych – ponieważ wtedy można bezpośrednio zobaczyć, ile kliknięć w naszą reklamę skutkowało kupnem czegoś w sklepie internetowym. Więcej szczegółów dowiecie się w dalszej części artykułu.
Kampanie AdWords – najlepsza reklama płatna online dla naszego sklepu internetowego?
Jeżeli chcemy mieć szybkie, krótkoterminowe efekty – lub nasza działalność polega na przygotowywaniu dużych projektów, na które jest mało zamówień a ich wykonanie zajmuje dużo czasu to wtedy samo AdWords może nam wystarczyć. Kilkudniowa kampania AdWords na przykład dla firmy zajmującej się budową domów może zaowocować wystarczającą ilością zleceń na kilka miesięcy do przodu. Inaczej jest, jeżeli posiadamy zwykły sklep internetowy, na którym na bieżąco sprzedajemy produkty. Wtedy usługa jaką jest pozycjonowanie sklepów internetowych będzie idealnym dodatkiem do AdWords. Zapewni nam długoterminową reklamę, ponieważ nasz sklep będzie pojawiał się wyżej w wynikach Google – w wyniku czego więcej osób nim się zainteresuje. Efekty tego zobaczymy jednak dopiero wtedy, kiedy zaczniemy pojawiać się na pierwszej stronie wyników.
AdWords jako reklama zwykłych stron internetowych
AdWords w większości przypadków polega na CPC. Reklama taka oznacza, że płacimy za każde kliknięcie w reklamę naszej strony – co w przypadku sklepów internetowych jest opłacalne, ale zwykłych stron wizytówek już nie. W przypadku takich stron najlepszym sposobem na zyskiwanie rozgłosu jest SEO, ponieważ cenowo wyjdzie znacznie opłacalniej od reklamy bazowanej na CPC. Reklama na bazie CPC jednak może znacznie szybciej zapewnić naszej witrynie nowych odbiorców.
Na czym tak dokładnie polega SEO?
Specjaliści SEO zajmują się przerabianiem kodu naszej strony, responsywnością, szybkością ładowania oraz zarządzają treścią tak, żeby nasza witryna była jak najlepiej oceniana przez Google. Z odpowiednią optymalizacją SEO dochodzą też inne korzyści – możliwość łatwiejszej modyfikacji kodu strony jeżeli chcemy wprowadzić jakieś zmiany, lepsze odczucia użytkownika (dzięki szybszemu ładowaniu strony oraz lepszej treści) oraz znacznie czytelniejsza strona.
Reklamując swoją stronę najlepiej jest korzystać z usług profesjonalnych agencji.
Reklama online nie jest prostą działalnością. Już samo ustalenie słów kluczowych może niektóre osoby skutecznie do niej zniechęcić. Dlatego, jeżeli interesuje nasz optymalizacja naszej strony pod kątem wyszukiwarek, powinniśmy skorzystać z usług dobrej firmy. Tak samo w przypadku, kiedy interesują nas kampanie adwords – agencja wykona większość prac za nas, my zazwyczaj musimy jedynie dostarczyć słowa kluczowe które nas interesują – a jeżeli nie mamy o tym kompletnie pojęcia, to agencja zazwyczaj nawet i to zrobi za nas. Próbując samemu reklamować się w sieci możemy jedynie stracić pieniądze (źle zoptymalizowana kampania AdWords), lub spowodować, że wyszukiwarka zmniejszy zaufanie do naszej witryny, ze względu na źle wykonaną optymalizację.