Zadzwoń teraz! 883-111-259|biuro@m4you.pl

Google Pingwin – wpływ linków na pozycjonowanie sklepów internetowych

/, Pozycjonowanie stron www/Google Pingwin – wpływ linków na pozycjonowanie sklepów internetowych

Efekty Google Pingwin

Algorytm Panda został wprowadzony w kwietniu 2012 roku. Jego zadaniem było zapobieganie rozprzestrzenianiu się spamu w sieci. Jednak wraz z rozrostem sieci algorytm rozpoczął badać strony internetowe pod względem linków przychodzących ze stron niskiej jakości. To właśnie Pingwin rozpoczął erę walki Google z linkami pozyskanymi metodą „Systemów Wymiany Linków” potocznie zwanymi SWL.

Jak działa algorytm?

Algorytm Pingwin działa w bardzo prosty sposób – sprawdza on bowiem wszystkie linki które odnoszą do naszej strony oraz bada je pod kątem występowania słabej jakości tekstów lub sytuacji gdy, z jednej strony linkowanych jest wiele innych stron o szerokiej tematyce. Dzięki temu Systemy Wymiany Linków nie są już tak efektywne, jak kiedyś.

Zalety i wady

Jak każdy algorytm, Pingwin ma również swoje wady i zalety. Na pewno do zalet można zaliczyć fakt, że SWL nie ma takiej mocy jak kiedyś i wymuszone pozycjonowanie stron, nie jest już tak łatwe jak kiedyś. Dodatkowo jako zaletę można uznać fakt, że właściciel musi zacząć kontrolować swoją stronę i ciągle badać ją pod kątem linków przychodzących ze stron o złej jakości. Jednak ta sytuacja ma również wadę – co jeżeli moja strona jest bardzo popularna? Zapewne wiele osób wtedy linkuje do mojej strony lecz jako właściciel nie jesteśmy w stanie sprawdzić wszystkich linków które się pojawiają. Nie mogę również zabronić linkowania do mojej strony, słabszym stronom ponieważ jest to po prostu nie etyczne.

Google pozwala nam na szczęście odwołać się od niesłusznego bana. Służy do tego specjalny formularz w witrynie Google Search Console. Prośba zazwyczaj jest rozpatrywana w kilka dni i jeżeli w realny i zgodny z prawdą sposób udowodniliśmy, że linki są wynikiem niewiedzy właściciela to blokada zostanie zdjęta.

Wpływ złych linków na pozycjonowanie sklepów internetowych.

Pozycjonowanie sklepów internetowych polega przede wszystkim na optymalizacji strony, a także produktów i kategorii. Odnośniki linkujące z innych stron do naszej witryny mogą pomóc naszej stronie w podniesieniu pozycji, jednak jeżeli nie kontrolujemy ich źródeł, mogą okazać się dla nas pierwszym krokiem do blokady w wynikach wyszukiwania. Dlatego też, kontrolę oraz pozycjonowanie sklepów internetowych należy powierzyć specjalistom. Zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania.

2018-03-10T21:05:56+00:00 1 marca 2018|Categories: Blog, Pozycjonowanie stron www|0 Comments