Reklama produktowa Google AdWords dla e-commerce

Dla sklepów internetowych dedykowaną formą reklamy są kampanie produktowe. Reklamy te umożliwiają wyświetlenie zdjęcia produktu z naszego sklepu, jego ceny, adresu sklepu internetowego, nazwę sprzedawcy.

Reklama produktowa Google AdWords

Przykład reklamy produktowej Google AdWords

Optymalizacja kampanii produktowej

Aby podnieść skuteczność reklamy produktowej google AdWords istotną kwestią jest użycie takich zdjęć produktu, których nie posiadają pozostali sprzedawcy. Oczywiście istnieją pewne wymogi dotyczące zdjęć zamieszczanych w reklamie produktowej, jednak spokojnie pozwalają na stworzenie oryginalnej i wyróżniającej się kreacji naszego produktu. Dlaczego to takie ważne? Zdjęcie produktu jest w takiej reklamie najbardziej widoczne. Jeśli zadbamy o to, by przyciągało spojrzenie użytkownika, realnie zwiększamy szansę na kliknięcie w naszą reklamę i dokonanie konwersji.

Błędem jest przekonanie, że w przypadku kampanii produktowej AdWords, nie zastanawiamy się nad słowami kluczowymi istotnymi z punktu widzenia oferowanych produktów i usług. Chociaż reklamy tego typu wykorzystują dane produktów zawarte w pliku danych na koncie Merchant Center, to jednak nie oznacza to, że nie mamy wpływu gdzie i po wpisaniu jakich słów kluczowych  pokażą się nasze produkty. Jeżeli chcemy, aby nasze produkty wyświetlały się po wpisaniu konkretnej frazy to musimy zadbać o to, żeby ta fraz pojawiła się w opisach i tytule karty produktu.

Zalety kampanii produktowej

Niewątpliwą zaletą tego typu reklamy jest bardziej wartościowy ruch. Dzieje się tak dlatego, że potencjalny klient już po samych wyświetlanych informacjach i zdjęciu produktu widzi, czy jest to to, czego szuka, czy też nie. Jeśli nie, to szuka dalej, a my nie płacimy za kliknięcie w reklamę przez niezainteresowanego użytkownika. Jeśli natomiast użytkownik widzi produkt, który go interesuje, to znacznie zwiększa się prawdopodobieństwo konwersji. Dodatkową zaletą reklamy produktowej jest fakt, że może się ona wyświetlić jednocześnie z naszą reklamą tekstową. Zdecydowanie sprzyja to również szerzeniu świadomości marki. Klient widzi nazwę naszej firmy i w reklamie produktowej i jednocześnie tekstowej, co sprzyja postrzeganiu nas jako liczącego się gracza w branży.

Czy za wyświetlenie zdjęcia produktu z opisem w kampanii produktowej zapłacę tak, jak za kliknięcie w reklamę?

Pomimo, że Google AdWords wyświetla wiele informacji o naszej ofercie w ramach kampanii produktowej, nie zapłacimy za to wcale. Opłata nalicza się dopiero wówczas, gdy ktoś kliknie w reklamę po oglądnięciu naszego produktu i zaznajomieniu się z opisem wyświetlanym np. w wyszukiwarce google.pl Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest to, że niejako oswajamy użytkowników z naszymi produktami. Bo nawet jak nie klikną z pierwszym razem w naszą reklamę to i tak wielokrotnie klient zobaczy naszą nazwę i produkty. Wpłynie to niewątpliwie na rozpoznawalność marki.