Reklamy graficzne w wielu witrynach
Reklamy graficzne są formą obrazowego przedstawienia np. sprzedawanych produktów i usług i zachęcenia do ich zakupu. Reklamy są wyświetlane w różnych witrynach, które udostępniają swoją przestrzeń dla potrzeb reklam Google AdWords. Możemy skierować naszą reklamę na witryny o określonej tematyce i pojawiające się w nich interesujące nas słowa kluczowe, albo też skierować na odbiorców, którzy odwiedzają strony o różnej tematyce, jednak zainteresowanych reklamowanym przez nas produktem lub usługą.
Jak utworzyć reklamę graficzną?
Reklamę graficzną może przygotować nam grafik lub możemy skorzystać z Galerii reklam Google AdWords. Dobrze mieć też przygotowanych kilka różnych wersji, gdyż może okazać się, że ta reklama, która nam się wydawała najmniej atrakcyjna, najbardziej konwertuje. Niekiedy na większą atrakcyjność reklamy może wpłynąć nawet kolorystyka reklamy. Każdą z tych wersji należy także opracować w różnych rozmiarach, gdyż zapewnimy sobie wówczas swobodność wyświetlania reklam w różnych witrynach reklamowych.
Czy reklama graficzna może być skuteczna, skoro pojawia się przy okazji przeglądania różnych witryn w Internecie przez użytkownika?
Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, jaki cel marketingowy przyświeca naszej kampanii. Jeżeli za cel obierzemy sobie szerzenie świadomości marki w Internecie, to osoby przeglądające różne witryny, mimo, że aktualnie nie są na etapie zakupu określonych produktów czy usług, widząc reklamę zapamiętują ją. Gdy pojawi się u nich potrzeba zakupowa, będą mogli przywołać z pamięci reklamę, która im się kojarzy i skorzystać z oferty, albo po prostu zapamiętują, że taki reklamodawca istnieje. Z pewnością zatem tego typu reklamy powodują zwiększenie świadomości marki wśród użytkowników Internetu.
Reklamy graficzne wyświetlane na komórkach
Reklamy graficzne, w odpowiednim formacie, mogą wyświetlać się również na telefonach komórkowych. Mają tą zaletę, że po kliknięciu w reklamę od razu prowadzą użytkownika do witryny mobilnej lub aplikacji.
Analiza skuteczności reklam graficznych
Google AdWords dostarcza informacji o skuteczności kampanii, m.in. w zakresie kliknięć i konwersji. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku realizacji celu marketingowego, jakim jest szerzenie świadomości marki, konieczne jest przeprowadzenie pełnej analizy marketingowej, która odpowie na pytanie skąd klienci pozyskali wiedzę o istnieniu danego reklamodawcy.