Od kiedy internet się rozprzestrzenił, to reklama w telewizji i w innych mediach stała się bardzo nieopłacalna. Wielu firmom, niezależnie od ich wielkości czy branży profesjonaliści polecają właśnie reklamę w sieci. Na pierwszy rzut okiem nie widać żadnych minusów zyskiwania rozgłosu za pomocą internetu – niska cena i obietnice wysokiej liczby wejść na naszą stronę internetową przyciągają bardzo dużo osób nie obeznanych w temacie reklamy – ale czy te obietnice mają jakieś potwierdzenie w rzeczywistości? O tym przeczytacie w tym artykule.
Zły sposób reklamy
Prawdopodobnie słyszeliście o wtyczce do przeglądarek która służy do blokowania reklam (nie tylko natarczywych). Nazywa się ona AdBlock i w naszym kraju jest niezwykłe popularna – głównie przez to, że osoby które nie znają się na temacie reklamy chcą zyskać szybko rozgłos za pomocą reklam wyskakujących na cały ekran, filmików automatycznie włączających się po uruchomieniu strony lub grafik w postaci okienek, które przy próbie wyłączenia przekierowywują użytkownika na inną stronę. Taki proceder już powoli przemija – głównie też ze względu na to, że firmy coraz częściej korzystają z usług profesjonalistów, którzy dbają też o PR i o to, żeby użytkownik został na stronie jak najdłużej, a nie wszedł na kilka sekund i wyszedł.
Na czym polega dobra reklama?
Reklamując się w sieci nie możemy polegać tylko na „pustych” kliknięciach w naszą witrynę. W końcu zależy nam na przyciągnięciu jak największej ilości potencjalnych klientów. Najlepszą rzeczą, którą możemy w tym przypadku wykorzystać jest Google AdWords. Stosunkowo tanim i szybkim sposobem możemy zyskać nowych klientów, ktorzy są zainteresowani naszą działalnością. Polega to na tym, że nasze reklamy wyświetlają się odbiorcom np. w wynikach wyszukiwania Google na konkretną frazę – w zależności od naszych utawień.
Innym dobrym sposobem reklamy w sieci są też artykuły sponsorowane, które zapewnią naszej stronie dodatkowy ruch w postaci osób, które są zainteresowane danym tematem. Takie artykuły dają najlepszy efekt wtedy, kiedy nasza firma posiada podobną tematykę do strony na której posiadamy taki wpis.