Wyszukiwarka Google dostępna jest na praktycznie wszystkich urządzeniach. Dzięki niej potencjalny klient może na nasz sklep natrafić przypadkowo, poszukując informacji o jakimś produkcie na internecie. Wysoka pozycja w Google bezpośrednio przekłada się na większy ruch na naszej stronie internetowej – co w przypadku sklepów internetowych automatycznie oznacza większą liczbę potencjalnych klientów.
Czy pozycjonowanie stron jest drogie?
Wszystko zależy od tego, na jaką frazę chcemy pojawiać się w Google. Na niektórych mało popularnych frazach konkurencja jest bardzo mała, albo nie istnieje. Z kolei na popularnych frazach konkurencja często może być bardzo duża, przez co pozycjonowanie strony będzie droższe.
Audyt SEO
Prostym sposobem na polepszenie pozycji w Google jest audyt SEO. Dogłębne sprawdzenie naszej strony internetowej czy sklepu internetowego przez specjalistów na pewno zaowocuje lepszymi wynikami po poprawieniu błędów na stronie. Często audyt SEO jest bardzo tani, lub w przypadku dłuższej współpracy jest nawet darmowy, a jego efekty są widoczne już po kilku dniach.
Nie każda firma oferuje SEO zgodne z Google
Kiedyś pozycjonowanie stron internetowych polegało na olbrzymiej ilości stron bez żadnej wartości merytorycznej, posiadających odnośnik do naszej strony. Czasami było to tak absurdalne, że większość wyników wyszukiwania w Google to były właśnie takie strony. Google zaczęło przeciw temu działać, zmieniając i modernizując swoje algorytmy tak, żeby premiowana była jakość strony. Dodatkowo karane teraz są strony, na których nie ma dobrej, merytorycznej treści. Odpowiednio wyszkoleni specjaliści w dziedzinie optymalizacji stron internetowych działają zgodnie z wszystkimi wytycznymi Google dotyczącymi SEO.
Kary za SEO niezgodne z Google
Wiele sklepów internetowych, po stosowaniu optymalizacji niezgodnej z Google dostaję karę pod postacią filtru na występowanie pod niektórymi frazami, a w przypadku większego przewinienia – zostają kompletnie wyrzucone z indeksu Google. Korzystając z usług dobrej firmy możemy mieć pewność, że taka sytuacja nie będzie mieć miejsca i nasz sklep będzie pozycjonowany tylko za pomocą metod zgodnych z wytycznymi Google.