Dzięki Google Analytics możemy dowiedzieć się wielu informacji o użytkownikach naszej strony, które następnie mogą nam pomóc w kampaniach marketingowych czy innych działaniach mających na celu przyciągnięcie klienta. Możemy dokładnie dowiedzieć się wielu szczegółów o osobach odwiedzających stronę, co po odpowiedniej analizie może nam pomóc w reklamie naszej strony i dostosowywaniu jej do użytkowników.
Jakie dane zbiera Google Analytics?
Korzystając z Google Analytics możemy między innymi dowiedzieć się jak na naszą stronę trafili użytkownicy, z jakiego systemu operacyjnego i przeglądarki korzystają, jakie mają urządzenie, z jakiej lokalizacji wchodzili na stronę oraz co najważniejsze – co robili na naszej stronie. Korzystając z Google Analytics mamy dostęp do szczegółowych danych dotyczących tego, jak długo użytkownik przebywał na konkretnych podstronach, ile podstron odwiedził i jak długo łącznie przeglądał naszą stronę. Dogłębnie analizując wszystkie informacje możemy dowiedzieć się co na naszej stronie najbardziej interesuje użytkowników, dzięki czemu wiemy co na naszej witrynie powinniśmy rozwijać.
Rozwój tych działów, które interesują odbiorce
Jeśli konkretna sekcja na naszej witrynie internetowej przyciąga znacznie więcej użytkowników niż inne sekcje – powinniśmy się zastanowić nad jej rozwojem. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, i klientów najbardziej ciekawi konkretna, pojedyncza kategoria i to na niej mamy najwięcej odwiedzających i czasu przebywania na konkretnej podstronie – to powinniśmy zadbać o większą ilość produktów związanych z tą kategorią. Podobna sytuacja występuje z blogami – jeśli czytelnicy najbardziej są zainteresowani jedną kategorią to właśnie nad jej rozbudową powinniśmy pracować najbardziej.
Oszczędność czasu i wygoda
Nadal można spotkać strony, które informacje o użytkownikach zbierają za pomocą ankiet. Taki sposób nie jest ani efektywny, ani wygodny. Mało który użytkownik poświęci swój czas na wypełnienie ankiety, a analiza danych z niej nie zawsze będzie prosta i często przyniesie złe efekty. Z kolei Google Analytics, ze względu na prostotę w obsłudze pozwala każdemu na szybką i efektywną analizę osób odwiedzających naszą stronę, bez potrzeby wypełniania ankiet przez użytkowników lub czekania na opinie.