Wiele stron ma to do siebie, że nie są zbudowane pod kątem SEO, przez co mogą tracić bardzo dużo ruchu z wyszukiwarki. Na szczęście optymalizować stronę możemy nawet sami, po przejściu odpowiednich szkoleń z zakresu pozycjonowania stron internetowych.
Dlaczego warto optymalizować stronę pod kątem SEO
Powód jest bardzo prosty – dzięki temu możemy łatwo i szybko zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej. Dzięki pojawianiu się naszej strony na wyższych pozycjach w Google, większa ilość odbiorców będzie miała świadomość o jej istnieniu, a może nawet ją odwiedzi. Największy skok odbiorców jest wtedy, gdy nasza strona przebija się na pierwszą stronę wyników w Google. W zależności od tego, na jaką frazę chcemy być na pierwszej stronie wyników Google wyzwanie będzie albo cięższe, albo prostsze. Zazwyczaj optymalizacja SEO w przypadku bardzo popularnych fraz nie pozwoli nam na łatwe i szybkie wejście do dziesięciu pierwszych stron w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcemy naszą stronę pozycjonować na rozchwytywane frazy, to najlepiej jest do tego zatrudnić specjalistów SEO, gdyż samemu, bez większego doświadczenia w tym temacie możemy nie dać sobie rady, lub co gorsza doprowadzić do nałożenia na naszą stronę filtru przez Google.
Widoczne oznaki źle zbudowanej strony
Algorytm Google bardzo ostro ocenia strony, które nie są zbudowane tak, żeby dobrze działały na urządzeniach mobilnych. Jest to tak zwana responsywność strony. Wiele osób na tym oszczędza, zamawiając bardzo podstawowe strony internetowe, które na urządzeniach mobilnych nie zawsze wyglądają ładnie. Google także zwraca uwagę na ilość reklam na stronie – jeśli pojawia się dużo reklam utrudniających odbiorcy korzystanie ze strony, lub co gorsze – pojawiają się reklamy pop-up to algorytm Google bardzo surowo ocenia takie strony. Nasza strona ma być przejrzysta dla każdego odbiorcy. Zamiast wprowadzać potem poprawki – najlepiej jest od razu, przy zamawianiu strony internetowej u firmy oferującej takowe usługi, poprosić o projektowanie jej zgodnie z wytycznymi Google dotyczącymi stron internetowych.