Kampanie AdWords
Wiele osób prowadzących swoje biznesy słyszało o pozycjonowaniu stron internetowych, ale nie wie co to są kampanie AdWords. Na spotkaniach branżowych niejednokrotnie prześcigają się w numerach pozycji na daną frazę. Jednakże stosunkowo niewielu z nich poznało już reklamy linków sponsorowanych Google AdWords.
Co to jest reklama Google AdWords?
Google AdWords to rodzaj płatnej reklamy w Internecie. Może przybierać formę tekstową, graficzną czy wideo. Może pojawiać się w wyszukiwarce Google, na stronach partnerów Google i Youtube. Dla sklepów internetowych Google AdWords proponuje reklamy produktowe, które umożliwiają pokazanie się w wyszukiwarce m.in. zdjęcia produktu, jego ceny, nazwy sprzedawcy.
Zalety reklamy Google AdWords
Chociaż reklamy Google AdWords są płatne mają niewątpliwą zaletę. Zapewniają natychmiastową widoczność naszej strony internetowej praktycznie natychmiast po uruchomieni kampanii. Jest to jedyna możliwość na zaistnienie w Internecie dla tych firm, które znajdują się na niesatysfakcjonujących pozycjach w wyszukiwarce Google. Dzięki zwiększeniu się widoczności strony internetowej firmy mają możliwość pozyskać nowych klientów i dzięki temu zwiększyć swoje zyski, poprawić kondycję i płynność finansową. Z drugiej strony dla firm, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, reklamy Google AdWords przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności ich marki, co również przekłada się na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.
Zaletą reklam Google AdWords jest również sposób rozliczania się z reklamodawcą. Za reklamę zapłacimy tylko wówczas, gdy ktoś w nią kliknie i przejdzie na reklamowaną stronę internetową.
Podsumowanie
Niezależnie od tego na jakich pozycjach strona internetowa znajduje się w wynikach wyszukiwania Google, warto zainwestować w reklamę AdWords, niezależnie od tego czy naszym celem jest zwiększenie sprzedaży czy zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie.